SHANGHAI, 19 aprilie (Reuters) – Gigantul chinez al bateriilor CATL a prezentat miercuri o baterie cu materie condensată despre care a declarat că ar putea furniza suficientă energie pentru a alimenta avioane electrice de pasageri pentru aviația civilă.
Bateria, un tip de produs semi-solid cu electrolit condensat și noi materiale anodice și separatoare, va avea o densitate de energie de 500 de wați-oră pe kilogram (Wh/kg), potrivit lui Wu Kai, cercetător șef al CATL, care a vorbit cu reporterii în cadrul Salonului Auto de la Shanghai.
Compania colaborează cu parteneri nespecificați pentru a se asigura că bateria este calificată pentru utilizarea în aviație din punct de vedere al siguranței și calității, a declarat Wu.
CATL va putea, de asemenea, să înceapă producția în masă a bateriilor cu materie condensată pentru vehicule electrice în cursul acestui an, a adăugat Wu.
Tehnologia materiei condensate este îmbrățișată de producătorii de baterii care concurează pentru a dezvolta noi materiale care să îmbunătățească densitatea energetică a generației actuale de baterii litiu-ion, care este sub 300 Wh/kg.
Producătorul chinez de vehicule electrice (VE) Nio plănuiește să alimenteze automobilele sale ET7 cu o baterie semi-solidă cu o densitate de energie de 360 Wh/kg, dezvoltată de Beijing Welion New Energy Technology.
Marți, CATL și-a anunțat, de asemenea, obiectivele de a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în toate fabricile sale de baterii până în 2025 și în tot lanțul său valoric de baterii până în 2035.
Angajamentele sunt importante pentru CATL pentru a respecta standardele și reglementările din ce în ce mai stricte privind amprenta de carbon a bateriilor sale în Europa și Statele Unite, pe măsură ce CATL se extinde pe aceste piețe.
Robin Zeng, președintele CATL, a declarat anul trecut că este esențial să se reducă emisiile de carbon din baterii, care reprezintă aproape 40% din toate emisiile de carbon produse în ciclul vehiculelor electrice cu baterii.
Zeng a declarat că firma sa și-a intensificat eforturile din 2019 pentru a analiza și a căuta soluții pentru reducerea emisiilor de carbon în industria producătoare de baterii, spunând că producătorii de baterii din China, Japonia și Coreea de Sud au avut o amprentă de carbon semnificativă.