Mai mulți producători chinezi de baterii au anunțat anterior baterii cu o autonomie de până la 1.000 km, dar toate se bazează pe materiale ternare de nichel-cobalt-mangan (NCM).
Acum, Gotion High-tech a dezvăluit o nouă tehnologie de baterii, care susține că poate atinge o autonomie de 1.000 km chiar și fără a utiliza materiale ternare scumpe.
Gotion, cu sediul în Hefei, Anhui, a prezentat astăzi, în cadrul celei de-a 12-a conferințe tehnologice, celulele bateriei L600 LMFP bazate pe chimia fosfat de litiu și fier (LFP) și un pachet de baterii numit Astroinno Battery.
Celulele LMFP L600 au o densitate de energie de 240 Wh/kg sau 525 Wh/L. Potrivit companiei, celulele suportă 4.000 de cicluri la temperatura camerei și 1.800 de cicluri la temperaturi ridicate.
Un sistem de baterii bazat pe celula L600 LMFP ar putea avea o densitate de energie de 190 Wh/kg, mai mare decât densitatea de energie a pachetelor bazate pe sisteme cu chimie ternară care sunt în prezent în producția de masă, a declarat Gotion, adăugând că noua celulă va fi produsă în masă în 2024.
Creșterea densității energetice a celulelor LFP produse în masă s-a confruntat cu un blocaj, iar îmbunătățirile ulterioare necesită îmbunătățiri ale sistemului chimic, astfel că s-a născut soluția LFP cu adaos de mangan, a declarat Cheng Qian, președintele executiv al operațiunilor internaționale de la Gotion.
Gotion a dezvăluit bateria Astroinno bazată pe celule L600 LMFP, spunând că pachetul folosește o structură sandwich cu tehnologie de răcire cu lichid pe două fețe și un design minimalist, ceea ce duce la o reducere cu 45% a numărului de componente structurale și la o reducere cu 32% a greutății componentelor structurale.
Gândirea minimalistă a designului electric a avut ca rezultat un pachet de baterii cu o lungime de 26% din lungimea cablajului anterior, care a scăzut la 80 de metri de la cablajul original de 303 metri, cu un raport de utilizare a volumului de 76%, potrivit companiei.
Pachetul are o densitate energetică de 190 Wh/kg, depășind densitatea energetică a bateriilor ternare existente în prezent pe piață, a declarat Gotion.
Gotion nu este primul producător care lansează un pachet de baterii cu o autonomie de 1.000 km, dar este primul care a atins această autonomie pe baza sistemului chimic LFP.
CATL, cel mai mare producător de baterii de energie din China, a prezentat la 23 iunie 2022 bateria Qilin Battery, sau CTP (cell to pack) 3.0, care pretinde o densitate energetică de până la 255 Wh/kg pentru a susține un vehicul cu o autonomie de 1.000 km.
Bateria Qilin este o inovație în ceea ce privește structura bateriei, nu un sistem chimic, iar un pachet de baterii cu o autonomie de 1.000 km necesită chimia NCM.
Prima baterie Qilin cu o autonomie de 1.000 km este Zeekr 001 de la Zeekr, un brand de vehicule electrice premium al Geely, iar livrările modelului cu această autonomie au început deja pe 16 mai.
Pe 21 aprilie, Svolt Energy, care a fost desprinsă din Great Wall Motor, a făcut debutul în viața reală al bateriei Dragon Armor la Salonul Auto de la Shanghai.
Dragon Armor este, de asemenea, o inovație în ceea ce privește structura pachetului de baterii, fără a implica chimia acestora.
Svolt Energy a declarat că bateria Dragon Armor cu celule LFP ar putea avea o autonomie de peste 800 de kilometri, în timp ce astfel de baterii cu celule ternare ar putea avea o autonomie de peste 1.000 de kilometri.
Gotion a instalat 1,18 GWh de baterii de putere în China în luna aprilie, ocupând locul al cincilea, cu o cotă de 4,68%, potrivit China Automotive Battery Innovation Alliance (CABIA).
Pe piața LFP, Gotion s-a clasat pe locul patru, cu o cotă de 6,17% în aprilie.