Analiză, Reciclare

Emisiile pe durata ciclului de viață: Vehicule electrice vs. vehicule cu motor cu ardere internă

Emisiile pe durata ciclului de viață: Vehicule electrice vs. vehicule cu motor cu ardere internă

Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, sectorul transporturilor este mai dependent de combustibilii fosili decât orice alt sector al economiei. În 2021, aceasta a reprezentat 37% din toate emisiile deCO2 din sectoarele de utilizare finală.

Pentru a înțelege mai bine modul în care diferitele tipuri de vehicule contribuie la aceste emisii, graficul de mai sus vizualizează emisiile pe durata ciclului de viață al vehiculelor electrice cu baterii, hibride și cu motor cu ardere internă (ICE), utilizând raportul Pathway Report al Polestar și Rivian.

De la producție la eliminare: Emisiile în fiecare etapă

Emisiile generate pe parcursul ciclului de viață reprezintă cantitatea totală de gaze cu efect de seră emise pe parcursul existenței unui produs, inclusiv producția, utilizarea și eliminarea acestuia.

Pentru a compara aceste emisii în mod eficient, se utilizează o unitate standardizată numită tone metrice de echivalentCO2 (tCO2e), care ține cont de diferite tipuri de gaze cu efect de seră și de potențialul lor de încălzire globală.

Iată o imagine de ansamblu a emisiilor generate în 2021 de vehiculele electrice, hibride și cu motor cu ardere internă de dimensiuni medii în fiecare etapă a ciclului de viață, folosind tCO2e. Aceste cifre iau în considerare o fază de utilizare de 16 ani și o distanță de 240.000 km.

Deși poate că nu este surprinzător faptul că vehiculele electrice cu baterii (BEV) au cele mai scăzute emisii pe durata ciclului de viață dintre cele trei segmente de vehicule, putem extrage din aceste date și alte informații care nu sunt la fel de evidente la prima vedere.

  1. Emisiile de producție ale vehiculelor BEV sunt cu aproximativ 40% mai mari decât cele ale vehiculelor hibride și ale vehiculelor cu motor cu ardere internă. Potrivit unui studiu McKinsey & Company, această intensitate ridicată a emisiilor poate fi atribuită extracției și rafinării materiilor prime, cum ar fi litiul, cobaltul și nichelul, necesare pentru baterii, precum și procesului de fabricare a BEV-urilor, care necesită un consum mare de energie.
  2. Producția de energie electrică este, de departe, etapa cu cele mai mari emisii din ciclul de viață al unui BEV. Decarbonizarea sectorului energiei electrice prin implementarea surselor de energie regenerabilă și nucleară poate reduce semnificativ emisiile din faza de utilizare a acestor vehicule.
  3. Prin reciclarea materialelor și a componentelor la sfârșitul ciclului de viață, toate segmentele de vehicule pot compensa o parte din emisiile generate de ciclul lor de viață anterior.

Accelerarea tranziției către mobilitatea electrică

Pe măsură ce ne îndreptăm spre o economie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, vehiculele electrice cu baterii pot juca un rol important în reducerea emisiilor globale deCO2.

Cu toate acestea, în ciuda lipsei emisiilor de gaze de eșapament, este bine de reținut că multe etape ale ciclului de viață al unui BEV sunt totuși destul de poluante, în special în ceea ce privește producția și producerea de energie electrică.

Prin urmare, promovarea sustenabilității producției de baterii și încurajarea adoptării surselor de energie curată poate contribui la reducerea și mai mult a emisiilor generate de BEV-uri, ceea ce duce la o mai bună gestionare a mediului în sectorul transporturilor.

Back to list

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *