Inovație, Stocarea energetică

CATL anunță o descoperire în ceea ce privește încărcarea vehiculelor electrice pe vreme rece

SHANGHAI, 6 iulie (Reuters) – Producătorul chinez de baterii CATL a declarat joi că a dezvoltat noi materiale pentru bateriile litiu-ion care ar putea îmbunătăți considerabil eficiența de încărcare a vehiculelor electrice, în special în condiții de frig extrem.

Wu Kai, cercetătorul șef al CATL, a declarat la un forum din Shanghai că societatea, cel mai mare furnizor de baterii din lume, a dezvoltat noi materiale electrolitice care ar putea îmbunătăți considerabil eficiența de încărcare a actualelor baterii litiu-ion.

Wu nu a detaliat modul în care CATL a reușit să obțină performanța îmbunătățită a bateriei pe care a descris-o.

El a declarat că noul electrolit ar putea oferi o creștere de 50% a eficienței în condiții de frig extrem la minus 20 de grade Celsius și de 43% la temperaturi mai normale.

Condițiile meteorologice de iarnă reprezintă o provocare pentru vehiculele electrice, deoarece frigul încetinește reacțiile din interiorul soluției de electrolit, necesare pentru a transmite o sarcină între cei doi electrozi ai bateriei. În condiții de frig, bateria trebuie, de asemenea, să depună un efort suplimentar pentru a încălzi un vehicul electric, ceea ce reduce și mai mult autonomia.

Acesta a declarat că CATL va putea produce în masă o baterie capabilă să asigure o autonomie de 400 de kilometri cu o încărcare de 10 minute în acest an.

Compania își propune să reducă acest timp de încărcare la cinci până la șapte minute pentru aceeași distanță de deplasare ca și următorul obiectiv, a spus el.

Producătorii de automobile și unii furnizori s-au întrecut în a dezvolta baterii cu semiconductori care să ofere o putere mai mare și o autonomie sporită. Aceste baterii, aflate în prezent în stadiul de prototip, se așteaptă să rămână scumpe ani de zile.

Luna trecută, Toyota a declarat că a depășit o problemă legată de durabilitatea bateriilor solide, care ar putea deschide calea către producție începând cu anul 2027. Aceasta a declarat că se așteaptă să poată înjumătăți costul și greutatea acestor baterii și să ofere un timp de încărcare de 10 minute sau mai puțin.

Wu a declarat că este sceptic în privința faptului că bateriile solid-state sunt pregătite pentru producția în masă și în privința afirmațiilor privind reducerea costurilor.

„Ceea ce sunt sigur este că nimeni nu este capabil să producă în masă baterii cu stare solidă în industrie în prezent”, a declarat Wu ca răspuns la o întrebare. „Ei pretind că pot înjumătăți costurile, ceea ce este foarte interesant și ar fi foarte perturbator, dar mă întreb cu ce bază se compară.”

Back to list

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *