Energie electrică, Știri, Vehicule electrice

Europa adaugă cerințe pentru încărcarea rapidă a vehiculelor electrice și pentru rețeaua de hidrogen

În timp ce în Statele Unite, în cadrul Legii bipartizane privind infrastructura, se prevăd încărcătoare rapide de 150 kW de curent continuu la fiecare 80 de kilometri, ca parte a unei rețele naționale de încărcare, Europa țintește deja un pic mai sus – cu cerința sa integrată pentru încărcarea camioanelor și realimentarea cu hidrogen până în 2031.

Viziunea europeană include o cerință privind stațiile de încărcare la cel puțin 60 km (37 mile) și accesibile în fiecare direcție de deplasare, cu cel puțin 600 kw pe fiecare grup de stații și cel puțin două puncte de încărcare de cel puțin 150 kw pe fiecare stație, până în 2027. Ca o cerință provizorie, este necesară o putere de cel puțin 400 kw pentru fiecare bazin, cu un punct de încărcare de cel puțin 150 kw, instalat până la sfârșitul anului 2025.

Aceasta face parte dintr-un pachet de măsuri adoptate de Parlamentul European la începutul acestei săptămâni, care se aplică la ceea ce se numește rețeaua rutieră TEN-T de bază.

Noile norme prevăd, de asemenea, ca încărcarea să nu necesite un abonament și ca plata la punctele de reîncărcare să poată fi efectuată rapid cu cardul de plată sau cu dispozitive fără contact, cu un preț afișat în mod clar pe kwh sau la minut sau la sesiune, după caz.

Cerințele UE adoptate în această săptămână prevăd stații de încărcare pentru camioane și autobuze la fiecare 120 km (75 de mile). Aceste stații vor avea o putere cuprinsă între 1,4 și 2,8 megawați, în funcție de drum.

De asemenea, pentru a sprijini un domeniu preconizat de semiremorci alimentate cu hidrogen, norma impune ca stațiile de hidrogen să fie amplasate de-a lungul aceleiași rețele TEN-T de bază cel puțin la fiecare 200 km (124 mile) până în 2031.

Până la sfârșitul anului 2030, stațiile de hidrogen vor trebui să livreze o capacitate cumulativă minimă de 1 000 de kilograme pe zi de la un distribuitor de 700 de bari – suficient pentru 20-30 de semiremorci cu pile de combustie pe distanțe lungi. Ceea ce înseamnă că ar putea fi o alternativă viabilă la stațiile de încărcare de megawați până atunci.

De-a lungul autostrăzilor cu trafic foarte redus, statele membre pot reduce capacitatea, astfel încât autostrăzile izolate vor avea în continuare spațierea, dar nu neapărat același număr de puncte de încărcare sau aceeași putere totală.

Noile norme privind infrastructura de taxare se vor aplica începând cu șase luni după aprobarea de către Consiliu a textului final.

Pachetul de noi norme face parte din pachetul „Fit for 55”, parte a Legii europene privind clima, adoptată în 2021. Toate acestea fac parte din normele europene privind „Green Deal”, care urmăresc ca vânzările cu combustie internă să se încheie în 2035 și să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030 față de nivelurile din 1990.

Back to list

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *