Reciclare, Știri, Stocarea energetică

Li-Cycle deschide cel mai mare centru de reciclare a bateriilor litiu-ion din Europa

Când vine vorba de deschiderea drumului pentru practici durabile, Li-Cycle, un jucător de frunte în domeniul reciclării bateriilor pentru vehicule electrice, continuă să depășească așteptările. Bazându-se pe reputația sa de pionier în America de Nord, compania cu sediul în Toronto a inaugurat recent primul său centru european de reciclare a bateriilor în Magdeburg, Germania. Aceasta a stârnit un interes și un entuziasm deosebit în sectoarele sustenabilității și al automobilelor.

Denumită „Spoke” în jargonul Li-Cycle, instalația nou înființată din Magdeburg se întinde pe o suprafață impresionantă de 20.000 de metri pătrați. Prima dintre liniile sale principale de procesare este acum funcțională, având capacitatea de a procesa pachete complete de baterii pentru vehicule electrice, în timp ce o a doua linie, care urmează să intre în funcțiune în cursul acestui an, va crește semnificativ capacitatea de procesare.

În ceea ce privește cifrele, fiecare linie are potențialul de a manipula până la 10.000 de tone de material pentru baterii litiu-ion pe an. În plus, compania a sugerat că are în pregătire o capacitate auxiliară suplimentară de 10.000 de tone. În cazul unei implementări reușite, Magdeburg Spoke va atinge o capacitate totală uimitoare de 30 000 de tone pe an, asigurându-și poziția printre cele mai mari instalații de acest tip din Europa.

Având deja patru Spoke-uri operaționale în Canada și Statele Unite, Li-Cycle și-a extins în mod semnificativ amprenta globală prin adăugarea Spoke-ului din Magdeburg. Cu acest nou centru european, capacitatea totală de procesare a inputurilor pentru companie ar putea ajunge la 81.000 de tone de material pentru baterii litiu-ion pe an.

Spoke-urile Li-Cycle sunt concepute pentru a produce un produs intermediar cunoscut sub numele de „masă neagră”, o comoară de materiale valoroase pentru baterii, inclusiv litiu, nichel și cobalt. Această masă neagră este prelucrată în continuare în viitoarele instalații „Hub” ale Li-Cycle în produse finale de calitate pentru baterii, gata să fie reintegrate în circuitul de fabricație a bateriilor.

În prezent în construcție, prima instalație Hub planificată de companie din Rochester, care a obținut un împrumut substanțial de 349 milioane de dolari de la Departamentul de Energie al SUA, se preconizează că va fi operațională în cursul acestui an. Dar ambiția nu se oprește aici. Li-Cycle, în cadrul unui joint-venture 50/50 cu Glencore, o mare companie minieră elvețiană, plănuiește să transforme o parte dintr-un complex metalurgic existent în Portovesme, Italia, în ceea ce se numește provizoriu Portovesme Hub.

În cazul în care va primi undă verde, după finalizarea unor studii de fezabilitate extinse, proiectul Portovesme ar putea deveni una dintre cele mai mari surse de litiu, nichel și cobalt reciclat pentru baterii din Europa. Așadar, în timp ce piața vehiculelor electrice continuă să crească, inițiative ca acestea asigură că aceasta o face în mod durabil. Așadar, da, viitorul este electric, dar, datorită Li-Cycle, este și reciclat.

Back to list

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *