Inovație, Vehicule electrice

Această companie franceză a proiectat prima bicicletă electrică care nu are nevoie de o baterie

Dacă mersul zilnic pe bicicletă este o provocare prea mare pentru dvs., ați putea fi tentat să optați pentru o bicicletă electrică. Problema cu acestea este că producția bateriilor consumă o mulțime de resurse naturale, cum ar fi litiul sau elementele de pământuri rare, care necesită proceduri miniere extinse și adesea cu impact asupra mediului. Cu toate acestea, antreprenorul francez Adrien Lelièvre a conceput o soluție de pionierat, durabilă.

Echipat cu un supercapacitor

Inventatorul, care are o pregătire în electronică, a proiectat și patentat o bicicletă electrică numită Pi-Pop, una care nu folosește baterii cu litiu, ci supercapacitori. „Sistemul se încarcă atunci când plimbarea este ușoară, iar atunci când bicicleta frânează – datorită frânării motorului – energia este redată atunci când este nevoie”, a declarat pentru Euronews Next Lelièvre, directorul STEE, compania din spatele bicicletei. Mai simplu spus, un supercondensator funcționează prin stocarea energiei în mod electrostatic sau prin intermediul unei sarcini care se mișcă lent. În schimb, o baterie cu litiu stochează energia sub forma unei reacții chimice. Cu alte cuvinte, un supercapacitor poate stoca și elibera energie foarte rapid, atunci când este nevoie. În cazul bicicletei sale, aceasta înseamnă stocarea energiei atunci când persoana pedalează sau frânează și utilizarea acesteia pentru a asista acțiuni mai dificile, cum ar fi repornirea sau urcarea unei pante. Lelievre estimează că asistența oferită biciclistului de supercondensatoarele bicicletei este suficientă pentru a face față unei ridicări de 50 m dacă este încărcată în prealabil pe un teren plat, ceea ce o face potrivită pentru aproximativ 80 % din orașele europene. Conceptul de supercapacitor nu este o inovație nouă în sine; primele au fost fabricate la sfârșitul anilor 1970. În prezent, acestea sunt utilizate în sistemele fotovoltaice (cum ar fi panourile solare), în camerele digitale și în unele vehicule hibride sau electrice pentru a le îmbunătăți performanțele. Pentru Lelièvre, era logic să utilizeze această tehnologie în cazul bicicletelor.

"Un simbol al sobrietății

Potrivit acestuia, Pi-Pop-ul de 20 kg „este într-adevăr un simbol al sobrietății”. „Să vrei mereu mai mult, adică să vrei să mergi mai repede, să adaugi mai multă energie… aceasta este o fundătură”, a spus el. În producția bicicletei nu sunt utilizate materiale din pământuri rare, deoarece supercondensatoarele sunt realizate din carbon, polimer conductor, folii de aluminiu și celuloză – materiale pentru care există deja procese de reciclare. De asemenea, nu este nevoie să așteptați ca bicicleta să se încarce, un alt avantaj comparativ cu bicicletele electronice clasice. De asemenea, compania susține că durata de viață a supercondensatorului variază de la 10 la 15 ani, comparativ cu cinci sau șase ani pentru o baterie cu litiu. Bicicleta – acum un design de a treia generație – este asamblată în prezent în Orléans. Producția locală în Franța sa natală a fost importantă pentru Lelièvre, a cărui carieră a fost construită în industria electronică franceză. „Cred că nu putem inova dacă pierdem controlul asupra producției”, a spus el. „Când vorbim despre dezvoltare durabilă, tranziție ecologică și tranziție energetică, trebuie să oferim locuri de muncă”, a adăugat Lelièvre, a cărui companie are 25 de angajați. În prezent, Pi-Pop produce 100 de biciclete pe lună. În viitor, compania își propune să producă o mie de biciclete lunar până în 2024. Lelièvre are, de asemenea, ambiții europene. „În 2025, dorim să vizăm piața europeană, în prezent discutăm despre o potențială strângere de fonduri”, a declarat el. Spargerea acestei nuci ar putea fi o oportunitate uriașă pentru companie, deoarece UE a importat 1,2 milioane de biciclete electrice și 5,2 milioane de biciclete neelectrice (de cinci ori mai mult decât cantitatea exportată), potrivit agenției europene de date Eurostat.

Back to list

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *