O fabrică de autobuze electrice se va deschide, în 2024, într-o comună de lângă București. România va deveni, astfel, producător și exportator de autobuze în Europa.
BMC Truck&Bus, cu sediul în Ciorogârla, lângă București, va deschide, în prima jumătate a anului viitor, o linie de producție pentru autobuze electrice, prima de acest fel din țară.
Facilitatea din Ciorogârla va putea produce, într-o primă fază, 200 de autobuze electrice pe an, dar va fi extinsă, funcție de comenzi, până la 7-800 de unități, anunță Silvia Colacea, director executiv BMC, potrivit economedia.ro.
Fabrica de autobuze electrice din Ciorogârla va fi prima din țară, de acest fel, și va transforma România și în producător și exportator de autobuze, pentru că BMC vrea să livreze la extern.
La intern, deja este un nume consacrat în domeniul furnizării de mijloace de transport în comun, livrând, în 20 de ani mii de autobuze și microbuze. Doar autobuze electrice, BMC a furnizat intern 500 de unități, dintr-un total de 1.000 vândute în România. Acestea au fost model Granton ZTE Smart Auto, fabricate în China.
ZTE, producătorul autobuzului Granton, este un holding gigant din China ce reunește zeci de firme din domeniul tehnologiei, și cu ramificații în multe sectoare industriale, cu o cifra de afaceri anuală de peste 16 miliarde de dolari.
Începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă
Autobuzul electric Made in Romania va purta numele Eurobus Diamond, un brand propriu BMC, sub care fabrica din Ciorogârla a vândut sute de autobuze diesel, până acum câțiva ani.
“Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate”, spune Colacea. Potrivit acesteia, începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800. Practic, un om per autobuz produs anual, arată directorul citat.
Cât despre preț, Colacea spune că producția în România a autobuzului presupune reduceri de costuri(3-8%) față de importul său din China. Până acum, cele 500 de autobuze pe care BMC le-a vândut în România – model Granton ZTE Smart Auto au fost vândute local la un preț mediu de circa 450.000 de euro pe unitate (prețul diferă funcție de opțiunile cerute de beneficiar).
“Șasiurile le facem aici, în România, carcasa tot aici, tabla de aluminiu o cumpărăm de la Alro Slatina“
Compania din Ciorogârla a livrat în București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra –Neamț, Craiova, Tulcea, Suceava.
La București, care este cel mai mare contract de până acum și finalizat cu patru luni înainte de termenul – limită, autobuzele au fost din categoria 12 metri, cu o autonomie de minimum 200 de kilometri între două încărcări succesive(încărcarea completă durează 3-4 ore – n.r.), tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori și podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble, aer condiționat.
La Ciorogârla nu se vor produce doar autobuze propriu-zise, ci și unități mai mici din categoria microbuzelor electrice, din ce în ce mai cerute și în România, pentru transportul elevilor, al angajaților și altele. Astfel, din punct de vedere al lungimii șasiului, aici vor fi produse autovehicule de 6 metri, 8,5 metri, 9 metri, 10,8 metri și 12 metri.
BMC Truck&Bus este un producător și distribuitor de autobuze cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, controlat de familia Kilic.
În 20 de ani, vânzările de autobuze și camioane ale BMC s–au ridicat la peste 5.000 de unități.
“Șasiurile le facem aici, în România, carcasa tot aici, tabla de aluminiu o cumpărăm de la Alro Slatina, cauciucurile de la Pirelli Craiova, axele sunt de la ZF Germania, sistemele de frânare sunt Wabco, motoarele vin din Marea Britanie. Din China luăm doar bateriile CATL și soft-urile. Ajutăm practic și alte firme din România să aibă de lucru, crește în ansamblu industria locală, odată ce vom începe producția de autobuze electrice”, mai spune Colacea.