Știri, Vehicule electrice

Oficial: Era automobilelor cu motoare termice din München se apropie de sfârşit după 75 de ani, la finalul lui 2027

O nouă eră se deschide pentru uzina BMW Group din München: din 2026, emblematica uzină principală va produce sedanul Neue Klasse. Ulterior, fabrica nu va asambla decât modele electrice, devenind de la sfârșitul lui 2027 prima locaţie din reţeaua de producţie existentă a BMW Group care a finalizat cu succes transformarea către mobilitate electrică.

Uzina BMW Group din München este un exemplu excelent al tranziției progresive către era mobilităţii electrice. În 2015, primele modele plug-in hybrid BMW Seria 3 au fost fabricate pe aceeaşi linie de producţie cu automobilele pur cu motorizare termică. În 2021, BMW i4 a devenit primul automobil electric inclus în schema de asamblare, iar în prezent fiecare al doilea BMW ce părăsește linia de producţie este electric.

Din 2026, producţia Neue Klasse la uzina din München se va desfăşura iniţial în paralel cu producţia modelelor actuale. Un an mai târziu, platforma de bază a BMW Group va fi primul loc din reţeaua globală care va produce exclusiv automobile electrice, fiind transformată în consecinţă. Prin urmare, era automobilelor cu motoare termice made in München se va încheia la 75 de ani de la momentul lansării BMW 501, primul automobil fabricat acolo în 1952.

După startul activităților în noua fabrică din Debrecen (Ungaria) şi la cea din München, automobilele Neue Klasse vor fi produse şi la Shenyang (China) şi San Luis Potosí (Mexic).

Modificările extinse oferă securitate pe termen lung pentru locaţie

De-a lungul unei istorii de peste 100 de ani, uzina BMW Group din München a suferit multe schimbări şi s-a reinventat în mod repetat. Cu exemple precum trecerea de la producţia de motoare de aeronave la construcţia de automobile sau introducerea cu succes a Neue Klasse în anii 1960, este un reper în lista schimbărilor de-a lungul istoriei companiei.

În prezent, mai multe spaţii mari de construcţii sunt o dovadă a schimbării, deoarece deschid calea pentru sosirea Neue Klasse din 2026. Investiţia de 650 de milioane de euro cuprinde patru clădiri, inclusiv o nouă linie de asamblare a automobilelor, cu zone logistice şi o secţie nouă de caroserii.

Pentru a crea spaţiu în perimetrul limitat de la uzina din inima oraşului München, producţia tradiţională de motoare a fost mutată la Hams-Hall, în Marea Britanie, şi la Steyr, în Austria, după aproximativ 70 de ani de funcţionare la uzina principală. Iar 1.200 de angajaţi au fost instruiţi pentru diferite strategii de producţie în München, fie s-au angajat în alte locaţii din reţeaua de producţie.

La fel ca în anii 1960 şi în toate celelalte schimbări de până acum, transformarea actuală a uzinei din München are loc în timp ce producţia este încă în desfăşurare. Indiferent de lucrările de construcţie, aproximativ 1.000 de automobile ies de pe linia de producţie în fiecare zi, inclusiv BMW Seria 3 şi BMW i4.

Reorientarea extensivă a fabricii asigură un viitor pe termen lung pentru amplasamentul din München şi reprezintă, de asemenea, o investiţie semnificativă în Bavaria ca locaţie industrială.

Digitalizare la uzina din München în conformitate cu principiile BMW iFACTORY

Principiile BMW iFACTORY garantează cea mai mare flexibilitate, procese excelente şi o integrabilitate remarcabilă în toate locaţiile din cadrul BMW Group – de la fabrica complet nouă de la Debrecen până la uzina principală din München, care are peste 100 de ani şi la care transformarea este în plină desfăşurare.

BMW iFACTORY este sinonim cu competenţa excelentă în producţie în întreaga reţea de producţie. Un aspect important este o digitalizare vastă cu o abordare holistică a interacţiunii dintre oameni, procese şi sisteme. Optimizează procesele şi sprijină angajaţii în munca lor. Implementarea are loc în trei domenii: ştiinţa datelor, inteligenţa artificială (Al) şi virtualizarea.

Back to list

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *