Hyundai și Kia au prezentat recent în Coreea un motor pe hidrogen cu emisii zero care ar putea perturba piața vehiculelor electrice. Ambii producători auto se află în prima linie a dezvoltării tehnologiei hidrogenului, concentrându-se atât pe sistemele de pile de combustie, cât și pe investigarea posibilităților motoarelor sofisticate pe hidrogen. Viitorul mobilității durabile este modelat de cercetarea continuă și dedicarea Hyundai și Kia față de hidrogen ca soluție de transport nepoluantă. Un număr tot mai mare de producători dezvoltă motoare pe hidrogen ca alternativă la mașinile electrice și la vehiculele care utilizează motoare cu combustie poluante.
Motor cu hidrogen cu emisii zero
Acest motor inovator pe bază de hidrogen, care are potențialul de a elimina complet concurența, a fost dezvoltat de Hong-gil Bae de la Laboratorul de cercetare a motoarelor fără carbon (HMC) al Hyundai-Kia și Young Choi, cercetător la Institutul Coreean de Mașini și Materiale (KIMM). Potrivit lui Young Choi, prin utilizarea acestei tehnologii, combustibilii fosili pot fi parțial înlocuiți cu o alternativă imediată și accesibilă. Testele de confirmare a longevității motorului vor fi efectuate în colaborare cu HMC, iar potențialele utilizări ale acestei tehnologii în autoturisme, vehicule comerciale și unități de producție de energie vor fi analizate. Ceea ce este mai remarcabil la acest nou motor pe hidrogen prezentat în Coreea este că rezolvă toate problemele de durabilitate și viabilitate la scară largă pe care motoarele pe hidrogen le-au prezentat până acum. Echipa de proiect a reușit să se asigure că motorul pe hidrogen Hyundai-Kia, conceput pentru a arde hidrogen, poate menține un randament termic ridicat pe toată durata funcționării sale prin infuzarea hidrogenului în camera de combustie la o presiune de 30 bar. Deși performanțele dispozitivului au fost îmbunătățite prin utilizarea unui turbocompresor, s-a constatat că performanțele îmbunătățite și emisiile poluante reduse ale acestui tip de „injecție directă” au eliminat problemele pe care majoritatea producătorilor auto le au cu motoarele pe hidrogen. Deoarece emisiile de dioxid de carbon și particule fine au fost reduse cu 99% și 90%, motorul pe hidrogen Hyundai-Kia ar putea fi considerat ca având emisii zero.
Noua achiziție a Hyundai în sectorul hidrogenului
Constructorul auto coreean a anunțat că va semna un contract de transfer de afaceri cu Hyundai Mobis și va achiziționa toate afacerile lor interne cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Această mișcare strategică dorește să reunească departamentele de producție, cercetare și dezvoltare din industria pilelor de combustie pe bază de hidrogen pentru a reuni principalele companii din industria pilelor de combustie pe bază de hidrogen. Hyundai Motor a declarat că va extinde marca sa comercială pentru pile de combustie, „HTWO”, la marca comercială a lanțului valoric al hidrogenului a Hyundai Motor Group până la CES 2024. Pe lângă dezvoltarea și fabricarea automobilelor alimentate cu hidrogen, HTWO va oferi soluții pentru fiecare etapă a procesului de generare, stocare, tranzit și utilizare a hidrogenului prin formarea unui ecosistem. Rețeaua HTWO va fi înființată odată cu această achiziție comercială prin combinarea tehnologiei de producție a Hyundai Mobis cu tehnologia originală a Hyundai Motor. Pe termen lung, Hyundai anticipează că acest efort va avea un efect direct și indirect asupra creșterii ofertei de automobile electrice pe bază de hidrogen, deoarece speră să îmbunătățească eficiența, robustețea și calitatea de fabricație a pilelor de combustie pe bază de hidrogen.
Viitorul este în hidrogenul verde
Hyundai Motor și-a făcut o misiune din a avansa și a investi în tehnologie în fiecare etapă a procesului de producție. În primul rând, se caută modalități de utilizare a componentelor standard ale pilelor de combustie cu hidrogen și a infrastructurii de producție pentru a produce „hidrogen verde”, sau hidrogen ecologic, la un preț mai competitiv. În plus, creează două tipuri de tehnologii pentru producerea hidrogenului: „conversia hidrogenului din deșeuri plastice (P2H)” și „conversia hidrogenului din deșeuri organice (W2H)”, care permit crearea de hidrogen din gunoiul menajer. După cum a declarat Jang Jae-hoon, președintele Hyundai Motor, prin unificarea lanțului valoric de cercetare-dezvoltare și producție a sistemelor de pile de combustie, vom avansa în societatea bazată pe hidrogen și vom reinventa mobilitatea bazată pe hidrogen. Sistemele cu pile de combustie sunt componenta centrală a viitorului ecosistem al hidrogenului.