„Dacă poți încărca o baterie EV în cinci minute, nu mai ai nevoie de o baterie suficient de mare pentru o autonomie de 300 de mile.”
Secretul pentru o încărcare rapidă fiabilă, de cinci minute, a vehiculelor electrice ar putea fi un metal alb-argintiu numit indiu. Experții de la Universitatea Cornell au raportat că anozii bateriilor realizați din acest metal pot oferi o chimie mai bună în interiorul pachetelor de energie, ceea ce înseamnă timpi de încărcare mai rapizi. Echipa speră că ceea ce a învățat din cercetarea acestui metal unic va deschide ușa pentru inovații majore în domeniul bateriilor în anii următori. Cercetarea este finalizată în scopul eliminării „anxietății legate de autonomie” pentru șoferii de vehicule electrice care se tem să nu rămână fără baterie în timpul unei călătorii. Raportul de laborator de la Cornell – care detaliază o baterie care poate fi încărcată în aproximativ timpul necesar pentru a pune la microunde o cină la televizor – ar putea contribui la propulsarea pieței deja în creștere a vehiculelor electrice către o expansiune și mai mare. „Dacă puteți încărca o baterie EV în cinci minute, nu mai trebuie să aveți o baterie suficient de mare pentru o autonomie de 300 de mile. Vă puteți mulțumi cu mai puțin, ceea ce ar putea reduce costul EV-urilor, permițând o adopție mai largă”, a declarat în raport profesorul Lynden Archer, care a supervizat cercetarea. În bateriile litiu-ion obișnuite, ionii călătoresc între anod și catod pe măsură ce acumulatorul se încarcă și se descarcă într-o substanță numită electrolit. Bateriile pot avea un electrolit solid sau lichid. Anozii sunt realizați din diverse materiale, inclusiv grafit (cel mai comun) și siliciu, printre altele. Cercetătorii de la companii și universități din întreaga lume încearcă să găsească cea mai bună combinație de materiale pentru a produce o baterie ieftină și foarte eficientă, care să ofere stabilitate, siguranță, durată lungă de viață, autonomie mare și încărcări rapide care să reducă anxietatea. Cel din urmă punct reprezintă o preocupare cheie pentru echipa Cornell, care consideră că indiul poate oferi soluția. „Anxietatea legată de autonomie este o barieră mai mare în calea electrificării în transporturi decât oricare dintre celelalte bariere, cum ar fi costul și capacitatea bateriilor, iar noi am identificat o cale de a o elimina folosind modele raționale de electrozi”, a declarat Archer. O parte a științei, care este descrisă la fel de tehnic cum te-ai aștepta de la un rezumat al cercetării, implică „cinetica reacțiilor electrochimice”. Anozii de indiu pot fi asociați cu catozi realizați din „diverse” materiale. Pachetele cu noul material anodic se pot încărca rapid și descărca lent. În mod fascinant, experții prevăd un viitor în care bateriile de acest tip se pot reîncărca în timp ce o mașină circulă pe benzi speciale cu benzi de încărcare încorporate în suprafață. Această viziune este încă departe, deoarece trebuie finalizate mai multe cercetări cu privire la indiu sau poate chiar la materiale mai potrivite care urmează să fie descoperite. Conform raportului, indiul este greu, ceea ce afectează viabilitatea sa practică pentru utilizarea pe scară largă. „Există aliaje metalice pe care nu le-am studiat niciodată și care au caracteristicile dorite? De aici vine satisfacția mea, că există un principiu general care permite oricui să proiecteze un anod de baterie mai bun, care atinge rate de încărcare mai rapide decât tehnologia de ultimă generație”, a declarat Archer.