Primul tren H2 din SUA funcționează timp de 46 de ore pe pista de testare din Salt Lake City
Un tren propulsat de o celulă de combustie pe bază de hidrogen a parcurs aproape 3.000 km fără să realimenteze, obținând un loc în baza de date Guinness World Records, a dezvăluit ieri (luni) producătorul trenului. Modelul Flirt H2, fabricat de constructorul elvețian de trenuri Stadler, a parcurs 2 803 km (1 741 de mile) pe o pistă de testare din Colorado, pe parcursul a 46 de ore în seara zilei de 20 martie și pe parcursul nopții și zilei următoare. Trenul a început testul cu rezervorul plin și nu a realimentat, mecanicii de la Stadler și Ensco operând pe rând mașina pe parcursul încercării de record mondial. Guinness World Records a certificat încercarea ca fiind cea mai lungă distanță parcursă de un tren de pasageri cu mai multe vagoane alimentat cu hidrogen cu un singur rezervor. Distanța de 2 803 km este de peste șase ori mai mare decât autonomia anunțată de 460 km pentru Flirt H2 – care are nevoie de 30 de minute pentru realimentare – însă acest lucru reflectă probabil faptul că producătorul a reușit să optimizeze funcționarea trenului pe pista de testare, fără a fi nevoie să oprească și să pornească sau să călătorească pe o pantă. În 2022, Coradia iLint, alimentat cu hidrogen, a parcurs 1 175 km fără realimentare în timpul funcționării normale în Germania, a raportat atunci producătorul Alstom. Stadler nu a dezvăluit detalii cu privire la dimensiunea pilelor de combustie montate pe trenul care a bătut recordul, însă modelul Flirt H2 furnizat anul acesta Autorității de Transport din San Bernadino County (SBCTA) din California – care urmează să fie primul tren pe hidrogen din SUA – este echipat cu 12 pile de combustie de 100 kW fiecare, ceea ce implică o putere totală de 1,2 MW. „Acest record mondial stabilește gama ideală de performanță a versiunii noastre pe hidrogen a celui mai bine vândut Flirt Electric Multiple Unit, Flirt H2”, a declarat Ansgar Brockmeyer, vicepreședinte executiv pentru marketing și vânzări la Stadler. Cu toate acestea, traseul alocat de SBCTA pentru Flirt H2 cu două vagoane nu este pe distanțe lungi – trenul va funcționa pe un traseu de 14 km. Trenul se află în prezent în curs de testare înainte de intrarea sa în serviciu programată pentru acest an. Statul California a comandat de la Stadler patru trenuri cu pile de combustie pe bază de hidrogen cu patru vagoane pentru California State Transportation Agency, cu opțiunea de a comanda încă șase în 2024. Hydrogen Insight a contactat Stadler pentru informații suplimentare, dar nu a primit un răspuns până la momentul publicării.
UPDATE: pista de testare este situată în Colorado, nu în Salt Lake City, așa cum s-a afirmat anterior într-o versiune anterioară a acestui articol(Drepturi de autor)