Articole

Știri

Record mondial | Trenul cu hidrogen parcurge aproape 3.000 km fără să realimenteze

Primul tren H2 din SUA funcționează timp de 46 de ore pe pista de testare din Salt Lake City

Un tren propulsat de o celulă de combustie pe bază de hidrogen a parcurs aproape 3.000 km fără să realimenteze, obținând un loc în baza de date Guinness World Records, a dezvăluit ieri (luni) producătorul trenului. Modelul Flirt H2, fabricat de constructorul elvețian de trenuri Stadler, a parcurs 2 803 km (1 741 de mile) pe o pistă de testare din Colorado, pe parcursul a 46 de ore în seara zilei de 20 martie și pe parcursul nopții și zilei următoare. Trenul a început testul cu rezervorul plin și nu a realimentat, mecanicii de la Stadler și Ensco operând pe rând mașina pe parcursul încercării de record mondial. Guinness World Records a certificat încercarea ca fiind cea mai lungă distanță parcursă de un tren de pasageri cu mai multe vagoane alimentat cu hidrogen cu un singur rezervor. Distanța de 2 803 km este de peste șase ori mai mare decât autonomia anunțată de 460 km pentru Flirt H2 – care are nevoie de 30 de minute pentru realimentare – însă acest lucru reflectă probabil faptul că producătorul a reușit să optimizeze funcționarea trenului pe pista de testare, fără a fi nevoie să oprească și să pornească sau să călătorească pe o pantă. În 2022, Coradia iLint, alimentat cu hidrogen, a parcurs 1 175 km fără realimentare în timpul funcționării normale în Germania, a raportat atunci producătorul Alstom. Stadler nu a dezvăluit detalii cu privire la dimensiunea pilelor de combustie montate pe trenul care a bătut recordul, însă modelul Flirt H2 furnizat anul acesta Autorității de Transport din San Bernadino County (SBCTA) din California – care urmează să fie primul tren pe hidrogen din SUA – este echipat cu 12 pile de combustie de 100 kW fiecare, ceea ce implică o putere totală de 1,2 MW. „Acest record mondial stabilește gama ideală de performanță a versiunii noastre pe hidrogen a celui mai bine vândut Flirt Electric Multiple Unit, Flirt H2”, a declarat Ansgar Brockmeyer, vicepreședinte executiv pentru marketing și vânzări la Stadler. Cu toate acestea, traseul alocat de SBCTA pentru Flirt H2 cu două vagoane nu este pe distanțe lungi – trenul va funcționa pe un traseu de 14 km. Trenul se află în prezent în curs de testare înainte de intrarea sa în serviciu programată pentru acest an. Statul California a comandat de la Stadler patru trenuri cu pile de combustie pe bază de hidrogen cu patru vagoane pentru California State Transportation Agency, cu opțiunea de a comanda încă șase în 2024. Hydrogen Insight a contactat Stadler pentru informații suplimentare, dar nu a primit un răspuns până la momentul publicării.

UPDATE: pista de testare este situată în Colorado, nu în Salt Lake City, așa cum s-a afirmat anterior într-o versiune anterioară a acestui articol(Drepturi de autor)

Back to list

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Contact

De ce să ne urmăriți?

  • Activități exclusiviste dedicate
  • Acces la informații și evenimente privind soluțiile energetice
  • Accesul la capacități de producție pentru soluții energetice
  • Relații cu jucători cu experiență pe piața energiei

Ne puteți contacta fie folosind forumul de contact atașat, fie prin e-mail sau telefon:

office@apers.ro
+40 722 627 447

    Facebook
    Sidebar