Vă amintiți când America conducea industria auto mondială? A trecut atât de mult timp, încât puțini știu despre ce epocă este vorba, dar cu siguranță nu este ziua de azi. Tocmai când Tesla dorea să preia conducerea, a apărut hidrogenul pentru a-i face concurență. Cu toate acestea, un nou combustibil tocmai s-a impus și a demonstrat că este cel definitiv… deși este departe de a ajunge în SUA.
Vești proaste pentru Tesla și SUA: un nou combustibil vine de departe
Aceasta înseamnă că viitorul industriei automobilelor nu mai constă în utilizarea combustibililor derivați din produse petroliere, deoarece majoritatea țărilor din lume solicită reducerea emisiilor de carbon. Vehiculele alternative, cum ar fi mașinile electrice, au fost adoptate deși au bariere, cum ar fi prețurile exorbitante.
Vehiculele cu pile de combustie au fost considerate cândva un vehicul cu emisii zero, pe care marii producători de automobile, cum ar fi Toyota, intenționau să îl producă în masă, însă în prezent numărul acestora a fost redus semnificativ din cauza problemelor legate de infrastructură și de stocarea hidrogenului.
Progresele considerabile înregistrate în domeniul automobilelor electrice și cu hidrogen nu au permis eliminarea completă a benzinei din parcul auto, iar în prezent metanolul este considerat un combustibil alternativ pentru automobile. Metanolul poate fi produs din numeroase materii prime, cum ar fi gazele naturale, cărbunele, reziduurile de biomasă și chiar emisiile de dioxid de carbon.
China și Malaezia dezvoltă un nou combustibil: nu este hidrogen și este mai bun decât EV-urile
Geely este un important producător auto chinez care promovează de ceva timp utilizarea vehiculelor alimentate cu metanol. Primul model alimentat cu metanol al companiei a fost Emgrand EV300 produs de Geely în 2016. Acesta a fost urmat de Geely Borui GE 2018 methanol MPV – MPV-ul din China care funcționează cu metanol.
Până în 2021, piața chineză Geely avea 100 de mii de vehicule cu metanol pe șosele. Compania a creat un întreg sistem pe baza mașinilor care funcționează cu metanol: stații pentru realimentarea mașinilor cu metanol, sprijin tehnologic, sprijin din partea structurilor guvernamentale.
Combustibilul metanol pentru vehicule a fost utilizat din ce în ce mai mult în China datorită prețurilor sale mai mici și a cifrei octanice mai mari comparativ cu benzina. Geely prezintă mai multe avantaje ale metanolului față de combustibilii tradiționali:
- Există numeroase materii prime fezabile pentru producția de metanol, de la cărbune la gaze naturale și deșeuri agricole.
- Se remarcă faptul că metanolul este mai eficient decât benzina și produce mai puțină poluare a aerului. Acest lucru este convenabil deoarece China are obiective de reducere a emisiilor, în special în centrele sale metropolitane.
- Acesta s-a dovedit a fi mai puțin inflamabil decât benzina și poate fi mai sigur în caz de accident (aici, între timp, asigurătorii rămân nemulțumiți de vehiculele electrice).
Ce s-ar putea întâmpla cu metanolul? O nouă țară va dezvolta cel mai futurist combustibil
Metanolul este un alt produs pe care Malaysia l-a exportat din ce în ce mai mult în ultimii ani. Cea mai mare parte a producției de metanol din țară este alimentată cu gaze naturale – o resursă de care țara dispune în cantități mari. Petronas din Malaysia a investit milioane de dolari în noi fabrici de metanol.
Petronas distribuie gaze către PETRONAS Chemicals Methanol Sdn Bhd (PCM), pentru uzina sa de metanol de la Labuan, care este una dintre cele mai mari din lume. Această plantă poate produce 1. 7Mt/an. 2016 – Petronas a început exploatarea unei noi fabrici de metanol în cadrul Complexului integrat de produse chimice PETRONAS (PCIC) din Sarawak.
Această uzină uriașă are capacitatea de a produce două milioane de tone pe an. Acesta primește livrări de gaz de la complexul PETRONAS LNG din apropiere. Astfel, cu aceste două fabrici în funcțiune, Malaezia este acum capabilă să producă aproximativ 3 . 7 milioane de tone pe an de metanol ca carburant pentru transporturi.
După cum puteți vedea, creșterea metanolului în industria auto globală depășește cu mult ceea ce știam până acum, cu aplicații exclusiv în nave. Am văzut deja primele motoare care funcționează cu acest combustibil, precum și mai multe mărci care sunt interesate de el. Vom vedea Tesla făcând același lucru? Ne amintim cu toții cuvintele lui Musk despre „stupiditatea” hidrogenului.