Știri, Vehicule electrice

Leapmotor, companie chineză, a început producția primelor mașini electrice în fabrica din Polonia, cu scopul de a concura cu Dacia

Producătorul chinez Leapmotor avansează cu paşi gigantici în planul său de a pune la punct producţia maşinilor sale electrice mici în Europa, cu care să concureze cu Dacia, aşa cum declarase anterior. Odată ce chinezii i-au convins pe cei de la Stellantis să investească 1,5 miliarde de euro într-un parteneriat de producţie a maşinilor chinezeşti în afara Chinei şi i-au convins să folosească fabrica Fiat din Tichy, Polonia, pentru asta, acum a demarat şi producţia primelor exemplare, exact în aceeaşi săptămână în care Comisia Europeană a anunţat şi noile taxe de import pentru maşinile electrice chinezeşti în UE.

Primul Leapmotor fabricat în Polonia este modelul electric T03, un concurent direct în dimensiuni şi parametri pentru Dacia Spring. Chinezii au fabricat primele exemplare de test săptămâna trecută, urmând să estimeze dacă linia de asamblare este deja suficient de bine ajustată, iar ulterior să dea start şi producţiei de serie la scară mare, care era planificată să aibă loc în septembrie, dar care are toată şansele să demareze mai devreme.

Anul viitor, la aceeaşi fabrică Stellantis din Polonia va fi produs şi un SUV Leapmotor, numit A12.

Cei de la Stellantis au comunicat unei companii de analiză a datelor din industria auto, Jeferies, că au reuşit să asigure un cost de fabricare cuprins între 400 şi 500 euro per automobil la fabrica din Polonia, similar cu costurile pe care le are Leapmotor la fabricile din China!

Dacă Stellantis ar fi decis să fabrice maşinile în Italia, costurile ar fi fost de peste 1.000 euro pe unitate, deci mai mult decât dublu, acesta fiind un motiv de ce Stellantis tot evită în ultimul timp să plaseze modele noi în producţia în ţara de unde provine.

Deocamdată producţia maşinilor chinezeşti la fabrica din Polonia are loc doar cu componente chinezeşti, deci efectiv e nevoie doar de procesul de asamblare în UE, ca să se evite taxele. Bineînţeles, Stellantis şi Leapmotor promit că pe urmă vor localiza mai multe componente, care să fie produse la furnizori din UE, dar aceste promisiuni sunt cât se poate de vagi, fără un termen exact şi o cotă exactă de componente locale asumată.

Cei de la Stellantis, însă, par să fie perfect împăcaţi cu asemenea situaţie, or, mai devreme şeful lor declara că ei nu vor să se opună ofensivei de maşini chinezeşti în Europa, ci să devină ei înşişi chinezi, parte din această ofensivă. Şi asta chiar dacă Leapmotor va concura nu doar cu Dacia, ci şi cu propriile modele ale grupului Stellantis, cum ar fi Citroen, iar şeful Citroen spunea de curând că în industrie nu mai e o ruşine să concurezi cu Dacia deja. Deci, pare că Stellantis a devenit parte din ofensiva care concura inclusiv cu propriile modele de la alte mărci.

Back to list

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *