Inovație, Știri, Uncategorized @ro

ProLogium revoluționează industria EV cu prima baterie complet anorganica

Compania taiwaneză ProLogium a captat atenția industriei auto prin prezentarea celei de-a patra generații de baterii litiu-ceramic (LCB) la târgul CES 2025 din Las Vegas. Această inovație promite să schimbe radical peisajul vehiculelor electrice (EV), oferind o densitate energetică de 900 Wh/L, o siguranță sporită și timpi de încărcare semnificativ reduși.

Un răspuns la provocările industriei EV

Piața vehiculelor electrice se află într-o fază critică de adopție în masă, iar producătorii se confruntă cu provocări majore: costurile ridicate, autonomia limitată și anxietatea legată de încărcare. Pe măsură ce tot mai multe țări anunță interzicerea vânzării mașinilor pe combustibili fosili, dezvoltarea unor baterii mai eficiente devine esențială pentru adoptarea vehiculelor electrice.

Vincent Yang, fondator și președinte ProLogium, a subliniat importanța inovației în chimia bateriilor: „Adevărata inovație începe cu chimia de bază a bateriilor – reducerea timpilor de încărcare și creșterea siguranței sunt esențiale pentru întregul ecosistem EV.”

Performanțe tehnice de ultimă generație

Bateriile LCB de la ProLogium au demonstrat performanțe impresionante, depășind standardele actuale ale industriei. Cu o densitate energetică de 380 Wh/kg sau 900 Wh/L, aceste baterii oferă o autonomie extinsă pentru vehiculele electrice, reducând greutatea pachetelor de baterii.

Compania plănuiește să atingă un prag de 450 Wh/kg sau 1000 Wh/L în anul următor, ceea ce ar putea revoluționa standardele actuale ale bateriilor pentru EV-uri. În plus, tehnologiile avansate de bi-cell și thick-film permit o reducere semnificativă a costurilor de producție, fără a compromite siguranța sau eficiența.

Siguranță revoluționară și încărcare ultrarapidă

Unul dintre cele mai impresionante aspecte ale bateriilor LCB este siguranța lor excepțională. Electroliții anorganici folosiți sunt neinflamabili, chiar și la temperaturi extreme. ProLogium a integrat un mecanism activ de siguranță (ASM) care previne scăpările termice, funcționând eficient până la temperaturi de 300°C (572°F).

Sistemul avansat de disipare a căldurii îmbunătățește performanțele bateriei în condiții de stres, inclusiv în timpul condusului la viteze mari sau în temperaturi extreme. Chiar și la temperaturi de -20°C (-4°F), bateria menține o conductivitate ionica de 2-3 ori mai mare decât alternativele existente.

În ceea ce privește încărcarea, LCB de la ProLogium oferă timpi record: 60% din capacitate în doar patru minute și 80% în șase minute. Aceste valori sunt comparabile cu timpul necesar alimentării unui vehicul pe combustibil fosil, ceea ce ar putea convinge mulți șoferi să treacă la vehicule electrice.

Impactul asupra industriei auto

Noile baterii ProLogium ar putea avea un impact major asupra pieței auto globale. Dimensiunile reduse și greutatea mai mică a pachetelor de baterii deschid calea pentru modele EV mai eficiente și accesibile. Thomas Hülshorst, Vicepreședinte Global la ProLogium, a declarat: „Prin combinarea tehnologiei avansate ProLogium cu expertiza inginerească a FEV, conturăm viitorul transportului sustenabil.”

Industria EV se află într-un punct de cotitură, iar soluțiile inovatoare precum bateriile litiu-ceramic ale ProLogium ar putea accelera tranziția către un viitor electric. Cu promisiunea unei siguranțe sporite, costuri mai mici și timpi de încărcare revoluționari, ProLogium se poziționează ca un lider al revoluției electrice.

Back to list

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *